Intresseanmälan för volontärarbete

HEMs verksamhet baseras på volontärt arbete och vi vill gärna bli fler volontärer. Eftersom vi är en liten och fritt organiserad förening utan hierarkier finns det stort utrymme för egna initiativ och att själv välja hur och vad en vill göra. Kolla gärna igenom våra volontärannonser på volontärbyrån och anmäl intresse genom dem. Du kan också höra av dig direkt till info@foreningenhem.se och skriva kort vad du är bra på eller är intresserad av att göra så försöker vi hitta något som funkar.

Vi behöver bland annat volontärer som vill undervisa i svenska eller vara med och ansvara för det praktiska i samband med undervisningen, som att servera fika. Vi behöver också goda informatörer/tekniker till vår hemsida och andra digitala nätplatser. Andra funktioner som vi skulle ha särskild nytta av är frivilliga sjuksköterskor, jurister och
tolkar som behärskar rumänska, bulgariska eller romanes och kan tolka mellan något av dessa språk och svenska.

HEMs volontäruppdrag på volontärbyrån