Förklädd gud är Folkoperans vårsatsning. Det är en lyrisk svit med körsång av Lars-Erik Larsson från 1940 med text av poeten Hjalmar Gullberg. Lill Lindfors, Petter Alexis Askergren och Björn Kjellman läser Hjalmar Gullbergs text och alternerar olika kvällar under våren. Medverkar gör också EU-migranter och Lelo Nikas på dragspel.

Folkoperan ligger på Hornsgatan 72.

HEM har hjälpt till med förberedelserna och kommer att finnas på plats för att informera och samla in pengar. Just nu väntar vi fortfarande på besked från Folkoperan, så formerna är inte satta, men samtidigt närmar sig premiären så behöver vi bilda en grupp med volontärer som är beredda att skramla bössor och dela ut flygblad.

Som volontär ska du vara med på en träff inför föreställningen med HEM där du får veta mer om HEM:s verksamhet och om uppdraget. Träffen blir måndagen den 6 februari kl 17:30.

Volontärer anmäler sig till två kvällar, helst något av följande par. Du kan räkna med att vara på plats en halvtimme före föreställningen och sedan cirka 2,5 timme. Blir vi 4-5 personer per kväll så är det inga problem att hjälpas åt med tider och uppgifter så det blir enkelt och givande för alla.

Anmäl dig till någon av följande kvällspar:

15 och 16 februari (föreställningar onsdag kl 19 och torsdag kl 19)

18 och 19 februari (föreställningar lördag kl 18 och söndag kl 16)

25 och 26 mars (föreställningar lördag kl 18 och söndag kl 16)

Anmäl dig genom att skicka ett mail till Anna M på forkladdgud@gmail.com Skriv namn, telefon, mailadress och vilka kvällar som passar dig bäst.

Toppen om du vill vara med! Vi hörs!

Läs mer om föreställningen på http://www.folkoperan.se/pa-scen/forkladd-gud