MostafaDet här är Donca och hennes en vecka gamla son Mostafa. Några timmar efter förlossningen omhändertogs pojken av socialen. På grund av språkförbistring och missförstånd så förstod inte Donca och hennes man Asan varför deras barn blivit bortfört. De har varit helt förtvivlade och mått väldigt dåligt över att inte få vara tillsammans med sin son hans första tid i livet.

HEM hjälpte paret med kontakten med socialen och Mostafa är nu tillbaka hos sina föräldrar. Expressen var också med under mötet. Familjen har bara en bil att bo i vilket är för kallt så de bor nu hemma hos en av HEMs volontärer. De vill gärna kunna åka hem till Rumänien så fort som möjligt eftersom de inte kan bo kvar hos volontären så länge till. Men de behöver pengar för att ha råd att resa hem. Kan du ge ett bidrag så att familjen kan komma hem? (swish 123 588 50 74 eller bankgiro 584-1010) märk insättningen med “Donca”.